woensdag 11 december 2013

Oh nee, niet weer zo'n lekker recept.

Eh, nee hé, wéér zo'n recept waar je bij het lezen al het water in je mond krijgt en je maag begint te roepen. Yup. Toch wel. En ik was echt niet op zoek hoor, naar receptjes. Echt niet. (Geloven jullie mij? Ik niet. ;) )

Goed, het recept. Pepernotenfudge.

Eigenlijk kruidnotenfudge, maar omdat iedereen kruidnoten tegenwoordig pepernoten noemt ... naja, what's in a name, als het maar lekker is.

Helemaal verantwoord is de naam natuurlijk niet meer ná 5 december, maar die restjes peperkruidnoten moeten toch op hé. Noem het speculaasfudge, zo je wilt.

Het recept vond ik op de site van

Dit heb je nodig (of de helft van alles)
350 gr melkchocolade
2 blikjes gecondenseerde melk
400 gr pepernoten

En zó maak je het:
Verkruimel de pepernoten. Doe de chocolade en de gecondenseerde melk in een pannetje en verwarm dit geheel net zo lang totdat de chocolade is gesmolten. Zet het vuur uit en roer de pepernoten erdoor. Stort het mengsel in een met bakpapier bekleedde ovenschaal, en laat het geheel opstijven in de koelkast. Snijd de fudge in blokjes met een warm mes en bestrooi naar wens met poedersuiker.

En aangezien ik beloofd heb voor morgenavond iets lekkers te verzorgen en mijn schuimkransjes al bijna op zijn én ik al heel lang fudge wil maken ...

Juist.

Dat gaan we maken! I'll keep you posted!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten